O programie

ZAŁOŻENIA ORGANIZACYJNO – PROGRAMOWE

Szkolenie skierowane jest do przedstawicieli zawodów, których praca wiąże się z prefabrykacją i montażem systemów rurociągowych w różnych gałęziach przemysłu.

  • stocznie
  • przemysł wydobywczy, kopalnie
  • energetyka
  • budownictwo mieszkaniowe i przemysłowe
  • petrochemia
  • przemysł chłodniczy
  • przemysł maszynowy
  • przemysł spożywczy
  • gospodarka komunalna

Zakres merytoryczny kursu obejmuje rozwój wiedzy i umiejętności, które mają pomóc pracownikom w pracy, gdzie niezbędna jest umiejętność czytania rysunków rurarskich (zwłaszcza izometryków) wraz z dołączoną do nich specyfikacją materiałową.

Kurs, oprócz wskazania i przygotowania do działań w pracy uczy także praktycznych umiejętności posługiwania się pełnym rysunkiem i załączoną do niego specyfikacją, zarówno w j. polskim jak i angielskim.

Pomaga także uczestnikom zdać egzaminy site-test oraz diagnozować sytuację, w których mogą spotkać się podczas pracy na terenie całej Europy, zwłaszcza Skandynawii.

Techniki i metody wykorzystywane do prowadzenia zajęć w ramach kursu głównie opierają się na metodach teoretycznych i praktycznych.

Podstawę teoretyczną kursu stanowią wykłady i prezentacja multimedialna.

Główne metody szkolenia to:

  • mini wykład,
  • prezentacje multimedialne,
  • dyskusja,
  • ćwiczenia
  • prezentacja fragmentów dokumentacji i specyfikacji materiałowej
  • prezentacje na modelach 3D
  • prezentacja różnych pełnych rysunków rurarskich

Pomoce dydaktyczne:

  • TV Smart lub laptop z rzutnikiem multimedialnym,
  • flipchart,
  • teczki wiązane, pisaki i długopisy, drut do modelowania
  • rysunki rurarskie w formacie A3 oraz A4
  • rysunki plotowane A1
  • specyfikacje materiałowe w formacie A4
  • słownik stoczniowy angielsko-polski

Program zakłada w 70% praktyczne wykonywanie ćwiczeń, 30% czasu zajęć, to teoretyczne wprowadzenie treści w postaci mini wykładów prowadzonych przez trenera. Prowadzący przed rozpoczęciem właściwego szkolenia, tak aby w maksymalnym stopniu dopasować program zajęć do potrzeb i wymagań uczestników, przeprowadza zebranie indywidualnych oczekiwań osób  szkolonych, co do szczegółowego zakresu planowanych zajęć i  przebiegu kursu. W trakcie kursu każdy uczestnik powinien mieć możliwość, pod kierunkiem prowadzącego trenera/szkoleniowca przećwiczenia praktycznych umiejętności objętych procesem szkolenia.