ZAŁOŻENIA ORGANIZACYJNO – PROGRAMOWE
Szkolenie skierowane jest do przedstawicieli zawodów, których praca wiąże się z prefabrykacją i montażem systemów rurociągowych w różnych gałęziach przemysłu.
- stocznie
- przemysł wydobywczy, kopalnie
- energetyka
- budownictwo mieszkaniowe i przemysłowe
- petrochemia
- przemysł chłodniczy
- przemysł maszynowy
- przemysł spożywczy
- gospodarka komunalna
Zakres merytoryczny kursu obejmuje rozwój wiedzy i umiejętności, które mają pomóc pracownikom w pracy, gdzie niezbędna jest umiejętność czytania rysunków rurarskich (zwłaszcza izometryków) wraz z dołączoną do nich specyfikacją materiałową.
Kurs, oprócz wskazania i przygotowania do działań w pracy uczy także praktycznych umiejętności posługiwania się pełnym rysunkiem i załączoną do niego specyfikacją, zarówno w j. polskim jak i angielskim.
Pomaga także uczestnikom zdać egzaminy site-test oraz diagnozować sytuację, w których mogą spotkać się podczas pracy na terenie całej Europy, zwłaszcza Skandynawii.
Techniki i metody wykorzystywane do prowadzenia zajęć w ramach kursu głównie opierają się na metodach teoretycznych i praktycznych.
Podstawę teoretyczną kursu stanowią wykłady i prezentacja multimedialna.
Główne metody szkolenia to:
- mini wykład,
- prezentacje multimedialne,
- dyskusja,
- ćwiczenia
- prezentacja fragmentów dokumentacji i specyfikacji materiałowej
- prezentacje na modelach 3D
- prezentacja różnych pełnych rysunków rurarskich
Pomoce dydaktyczne:
- TV Smart lub laptop z rzutnikiem multimedialnym,
- flipchart,
- teczki wiązane, pisaki i długopisy, drut do modelowania
- rysunki rurarskie w formacie A3 oraz A4
- rysunki plotowane A1
- specyfikacje materiałowe w formacie A4
- słownik stoczniowy angielsko-polski
Program zakłada w 70% praktyczne wykonywanie ćwiczeń, 30% czasu zajęć, to teoretyczne wprowadzenie treści w postaci mini wykładów prowadzonych przez trenera. Prowadzący przed rozpoczęciem właściwego szkolenia, tak aby w maksymalnym stopniu dopasować program zajęć do potrzeb i wymagań uczestników, przeprowadza zebranie indywidualnych oczekiwań osób szkolonych, co do szczegółowego zakresu planowanych zajęć i przebiegu kursu. W trakcie kursu każdy uczestnik powinien mieć możliwość, pod kierunkiem prowadzącego trenera/szkoleniowca przećwiczenia praktycznych umiejętności objętych procesem szkolenia.